معاون ارشاد یزد:برگزاری جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی در راستای حمایت از هنر فاخراست


معاون فرهنگی وهنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد گفت:برگزاری جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی در استان یزد در راستای حمایت از هنر فاخر و متعالی صورت می گیرد .

حسن مفیدی با بیان اینن مطلب افزود : یکی از برنامه ریزیهای کلان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در بخش هنر حمایت از تولید و اجرای برنامه هایی با مضامین قرآنی و ارزش های دینی است.

وی ادامه داد: در سال 89 طرح برگزاری جشنواره آیات با مسئولیت مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور ابلاغ شد و بخش صنایع دستی آن به استان یزد واگذار شد.

مفیدی گفت:: یزد یکی از استانهایی است که سابقه خوبی در تولید و عرضه صنایع دستی داشته و در عین حال این پیشنهاد استان یزد ،بیشتر به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان جوان یزدی در بخش صنایع دستی و تولید آثار فاخر و ماندگار نیز بوده است .

وی تصریح کرد : انتظار ما به عنوان برگزار کنندگان جشنواره این است که این حرکت هنری و دینی در سالهای بعد منجر به حضور بیشتر هنرمندان یزدی و توسعه این رشته از هنر در استان یزد گردد.

وی در ادامه عنوان کرد : بهتر است در انتخاب رشته های صنایع دستی بررسی های بیشتری صورت گیرد و رشته های بیشتری در جشنواره برای تنوع بیشتر حضور پیدا کنند تا زمینه گسترش این هنرهای بومی و استفاده از علاقه مردم به نگه داری آثار فاخر فراهم شود.

مفیدی در پایان اظهار امیدواری کرد که با حمایت مسئولان استان خرید آثار از این جشنواره برای نگه داری در موزه هنرهای معاصر که در آینده راه اندازی خواهد شد صورت گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا